1.მოცემული მუხტით გაცილებით დიდი მუხტის მიღება
2.შევაგროვოთ ისეთი სახის ინფორმაცია, რომელიც დაგვეხმარება აღნიშნული საკითხის უკეთ დანახვაში. ინფორმაციას მოვიპოვებთ წიგნებიდან, ინტერნეტიდან
3.მიზანი--კვლევითი უნარ-ჩვევების განვითარება
თანამშრომლობის უნარის განვითარება
მოცემული მუხტით გაცილებით დიდი მუხტის მიღება
4. მონაწილეთა ასაკი--14 წელი
5.ხანგრძლიობა--45 წუთი
6.მოსალოდნელი შედეგები--მოცემული მუხტით გაცილებით დიდი მუხტის მიღება
7.საჭირო ძირითადი რესურსები---იზოლატორზე დამაგრებული დამუხტული a სფერო, ლითონის ღრუ b სფერო, პატარა c გამტარი ბურთულა რომლის სახელური იზოლატორითა და აბრეშუმის ძაფზე დაკიდებული ქაღალდის ჰილზა
8. ა.B.სფეროს მახლობლად ჩამოვკიდოთ ქაღალდის ჰილზა
ბ.იზოლატორით დავიკავოთ C ბურთულა . მივუახლოოთ A სფეროს C ბურთულა გავლენით დაიმუხტება
გ. შევეხოთ თითით C ბურთულას. ბურთულა უარყოფითად დაიმუხტება
დ. ავიღოთ თითი ბურთულიდან. იგი უარყოფითად დამუხტული დარჩება
ე.C.ბურთულა შევიტანოთ B სფეროს შიგნით და შევახოთ მის შიგა ზედაპირს. Cბურთულის მთელი მუხტი გადაეცემა B სფეროს მუხტი განაწილდება სფეროს გარე ზედაპირზე B სფერო დაიმუხტებაუარყოფითად. იგი მიიზიდავს ქაღალდის ჰილზას.ძაფი შვეულიდან გადაიხრება
ვ.C ბურთულა A სფეროს მეშვეობით ისევ დავმუხტოთ გავლენით და მისი მუხტიკვლავ გადავცეთ Bსფეროს. ძაფის შვეულიდან გადახრის კუთხე გაიზრდება, რაც B სფეროს მუხტის გადიდების დამადასტურებელია
8. აღნიშნული ოპერაცია რამდენჯერმე გავიმეოროთ და B სხეულზე მივიღებთ მუხტს,რომლის მოდული გაცილებით მეტი იქნება A სხეულის მუხტზე.
9.ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი--ფიზ.VIII.7. მოსწავლეს შეუძლია მარტივი ელექტრონული მოვლენების კვლევა
ეს კვლევა არის პასუხი მე-8 კლასისი ფიზიკის წიგნში მოცემულ პროექტზე?
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeleteკი ეგაა
ReplyDeleteპ.ს მეცმაგასვწერ^_^ :D
აუ კიდე კაი ვიპოვე 8-ე კლასელი ვარ ხდ
ReplyDelete